My special someone…

..is Kristine!!! Min kjære og fantastiske søster som reiste på utveksling til Australia 6.juli. Var fantastisk å se henne igjen! Hun bor bare 6,5 mil utenfor Sydney, og bare en «liten» togtur fra meg :)

Kristine tok tog til Museum station som ligger 10 minutter fra leiligheten min (og rett ved Hyde Park). Vi møttes her klokken litt før 09.00, og spiste frokost på Pie Face (som er en pai cafè som ligger på hvert hjørne her i Sydney). Etter frokosten gikk vi til Circular Quay hvor ferjer går fra. Vi tok ferje til Manly som tok omtrent 30 minutter. Her gikk vi litt og så i butikker, før vi gikk ned til Manly beach. Denne stranden var veldig fin, faktisk finere enn Bondi beach…synes jeg i hvertfall :) Vi drakk en juice på Sugar Lounge som ligger rett ved stranda. Juicen var friskpresset ananas, passjonsfrukt og pære, og var kjempegod. Nam! Etter nok en liten runde rundt omkring i gatene kjøpte vi en is fra en itaiensk isbutikk som smakte yummi <3 Vi spiste isen fra stranda hvor ferja gikk fra (motsatt side av Manly beach). På ferja tilbake spiste vi godteri som vi kjøpte på kaia, tihi.

Da vi kom inn til byen igjen, var det egentlig meningen at vi skulle tilbake til leiligheten til meg og Hanne slik at Kristine kunne se på den og å hilse på Hanne, men dette ble det ikke tid til likevel… Vindusshoppingen tok overhånd, og vi hadde laget planer om at vi skulle spise pizza på Australian Hotel (som vmoren til Kristine hadde anbefalt). Det tok oss hvertfall 45 minutter å finne frem til Australia Hotel, etter at vi måtte snu halvveis til leiligheten, da vi fant ut at det ikke ble tid tid begge deler. Australian Hotel lå i The Rocks, og lå rett ved/rett under Sydney bridge.

Sammen gikk vi fra Australian Hotel til Circular Quay igjen for å ta tog. Kristine skulle rekke et tog som gikk klokken 17.00, fordi hun skulle på nettball-kamp :) Derfor skiltes våre veier på Circular Quay, men håper på å kunne se henne igjen snart <3 Det var veldig trivelig, og godt å se henne igjen. Hun er jo tross alt lillesøstra mi, min kjære godklomp <3

Her er noen bilder fra turen vår i dag :)

Denne lysbildefremvisningen krever JavaScript.

Da får dere fortsatt ha en fin dag! Nå skal jeg slappe av (etter mye gåing med dårlige sko) med å lese min fantastiske bok «Fifty shades darker», før jeg og Hanne evt skal se en film :)

G’day, Frida
(25.sep)

6 thoughts on “My special someone…

1. Å så koselig at dere endelig kunne få treffes. Verdens flotteste jenter!!!!
    Kjekt at dere trives begge to.Det gleder et mamma-hjerte.

2. Så gøy å lese!! Blir så gira, skulle ønske tida gikk litt fortere :) hehe! Ang. jobbinnlegget du skal skrive, har venninna di fått seg jobb? Og hvordan er arbeidstiden på jobber der nede? :)

• Hanne har ikke fast jobb, men hun fikk forespørsel om å servere i et selsskap. Noe hun takket ja til, så ingenting fast…enda hvertfall :)
      Arbeidstidene varierer fra hvilken type jobb du har. Skal utdype dette i «jobbinnlegget» litt senere :)
      Skal på jobbintervju på onsdag. Det er et intervju for å servere på ulike eventer som skal skje rundt omkring i Sydney, alt fra å servere på båt, fester, festivaler, Melbourn cup osv. Synes det høres veldig artig ut, så håper intervjuet går bra :)

3. Så kjekt å lese for ei gammel tante også. OG eg må sei at de blir berre meir og meir vakre de to søstrene! Pass på kvarandre når de kan og nyt livet. Hugs eg fyl med deg..Hmmmm Håpar det går greitt med jobb for deg. Det blir spennande dette Frida.Og eg ser at du ikkje er kresen på ka du vil prøve deg på. Klem frå meg tante.